3 Sahabat

3 Sahabat

Friday, December 2, 2011

Step nk jadi ULTRAMAN..


Hari ni aku sgt berkobar2 nk jadi ultraman.. korg faham x ultraman aku kat sini maksud dia ape?? Maybe certain org akan cakap aku ni obsess dengan lari.. gile kejar menda tah.. misi aku ialah nk jd ultraman.. Ultraman kat sini bermaksud, aku teringin sgt nk berlari ULTRA MARATHON 100KM.. lepas je aku tamat larian ni, aku akan jadi ultraman.. nk jadi superman kat kedah hari tu pun aku dh pancit, tp xpe.. org kate, hidup ni kene ade matlamat.. so, matlamat aku skng, aku nk lari ULTRA MARATHON pulak.. SUPER MARATHON aku dh lari kat kedah, 55KM.. so, im officially a SUPERMAN now.. Jangan Jeles.. haha

Skng ni aku tgh giat bertanya sifu2 ultraman ni, mcm mane dorg training, n ape yg dorg buat. So far, alhamdulillah aku dh dapat byk sgt knowledge.. dan hari ni aku bertekad nk jadi ultraman thn depan dengan berat badan aku 75kg je.. klu aku xdapat berat tu, maybe aku kene tggu dlu..

Step yg aku akan amek utk jadi ultraman ni:
1: Makan mesti start kene control dh..
2: Say "NO" to ice..
3: Lari marathon sub 5hours.
4: lari 10km sub 1hours.
5: kayuh beskal 150KM seminggu..
6: tny sifu2 lagi tentang tips..
7: berlari seminggu 50++KM.
8: weight training sendiri.. buat je ape yg dh belaja dlu.
9: Fokus n jangan peduli nk org kate mu gile or ape2 pun.
10: bgn pg mesti stretching..

wat masa ni, 10 ni dlu step aku akn buat.. so, what i want to say is.. Good LUCK to ME..

No comments:

Post a Comment