3 Sahabat

3 Sahabat

Tuesday, November 29, 2011

Menjumpai jaguh..

Hari ni aku just nk share sesuatu yg aku rs ini adalah sebab kenapa aku perlu teruskn bersukan dan bersenam. Perjalanan pulang aku dari sungai petani ke kelantan hari ni begitu istimewa. Ape yg istimewa sgt?? masa aku dalam perjalanan dari grik, aku ternampak seorg pemuda berkayuh basikal Road bike. Tezzz.. terkejut la yea, aku tgk dia naik solo, berkayuh naik bukit grik.

Pergh..saat aku tengok mamat tu kayuh, aku terdetik dah.. gile stylo mamat ni, kayuh sorg2 naik grik.. keje gile ke hape. Then aku terus je jalan then lepak kat ats bukit kat R&R titiwangsa tu. biasa la, bile lepak situ, aku xmakan nasi pun, layan kuih pow je.. gile best. tgh duk layan2 mkn, aku pun pg amek gamba.. Tiba2...... aku tgk mamat yg berkayuh td sampai. Mula2 aku tgk dia sampai tu, mmg aku terkejut la kn.. Perghhh.. laju la sial mamat ni kayuh(berbisik dlm hati).. dengan xmalunye.. aku pun g tny.. Salam bang.. uiks.. sekali gua tgk dia kn.. bukan bro la yea.. ni uncle dh ni. aku pun tny, bang nk pg mane ni bekayuh?? dari mane?? dengan selamba pakcik tu jawab. Pakcik dari Terengganu ke Grik semalam, hari ni nk balik terengganu balik.. tezzz.. sekali lagi gua terkejut beruk.. gile hape pakcik ni, klu naik bas pun 2 hari.. ni dia naik basikal je.. korang nk tgk beskal dia?? ni haa...
Beskal pakcik tu.

Basikal Brand FUJI.. gune gear set SHIMANO TIAGRA 9speeds. Tezzz.. aku tgk beskal pakcik ni, aku terus rasa, brother ni legend ni.. Or ape yg korang rasa?? dia xde la guna dura ace ke, ultegra ke.. biasa je.. Korg boleh tgk sendiri la beskal dia.

Lepas gua g amek gamba ni, gua pg jumpe balik pakcik tu.. tetiba, aku diacukn soalan best. "Eh, adik lari marathon ke?? buat brape jam??"aku dengan konfiden jawab, "sy buat 5jam pakcik.. knp??" pakcik tu selamba jawab.. "owh.. sbb badan adik ni besar, so mmg mcm tu la time dia. pakcik 20 thn dlu pun lari marathon.. pakcik punye time 3jam45minit je"..  Sekali lagi aku tersentap.. gile hape pakcik ni.. laju tu.. tezzz.. gile terbakar aku pastu. Terus aku berbisik dalam hati.. Aku nk jadi mcm dia gak.. sihat sampai ke tua. lari marathon wat Sub 4 hours n kayuh beskal jauh2. dia ade gak ajak aku join berkayuh nnt. aku pun amek la no hp dia.. kut2 ade mase, boleh la aku join.. huhu. Aku sempat gak bergambar jap dengan pakcik tu.. ni la pakcik tu. nama Mat Noor.


Satu info pasal pakcik ni.. dia dh round 1malaysia dlm seminggu.

Apa2 pun, hari ni aku bertekad, aku akan bersukan sampai ke tua. walau apa pun jadi, aku akan cube amalkan hidup yg sihat. Akan ku jg diri ini.. semoga dipermudahkan ALLAH S.W.T. Amin.

No comments:

Post a Comment